Usein kysytyt tekniset kysymykset (FAQ)

Esitä kysymys

Kuinka poistan olemassa olevan kulunvalvontatunnisteen Esmikko-järestelmästä?

Tämä ohje on tarkoitettu Esmi Client-ohjelmiston käyttäjille. Esmi Access ohjelmiston pikaohje löytyy videona: https://www.youtube.com/watch?v=IL3ywawceio&feature=youtu.be
  1. TÄRKEÄÄ: Jotta varmasti löytyy kaikki mahdolliset järjestelmään syötetyt tunnisteet, varmista, että asetus ”Näytä piilotetut henkilöt” on valittu valikosta ”Istunto”
 
  1. Mene ”Henkilötiedot” näyttöön ja valitse Välilehti ”Perustiedot” ja syötä etsittävä tunniste ”Tunniste” kenttään ja osoita ”Hae” painiketta. HUOM: Jos tunnisteen loppuosa näkyy esim. kulkutägissä, pelkällä loppuosalla voi etsiä syöttämällä tunniste hakukenttään esim. näin: %5678 (haetaan tunnisteen 4 viimeisellä numerolla, % tarkoittaa mitä tahansa merkkijonon alkua tai loppua haussa) 
  1. Jos haku löytää tunnisteella henkilötiedot, ”Tunniste” kenttä korostuu keltaisella ja Nimi-kenttiin ilmestyy henkilön nimet. Jos tunniste halutaan nyt vapauttaa uudellen käyttöön, ruksita Tunn. palautettu kenttä, kutenkuvassa alla ja osoita ”Tallenna” painiketta.   
  1. Tallentamisen jälkeen näytölle ilmestyy kuvan mukainen varoitus, mutta tämä on normaalia ja varoituksen voi kuitata osoittamalla ”OK”. Varoitus tarkoittaa vain sitä, että alunperin hakukriteerinä käytettyä tunnistetta (tässä tapauksessa 12345678) ei ole enää tallennettuna yhdelläkään henkilötiedolla ja se on vapaa uudelleen käytettäväksi.
  
Oliko tästä apua?
Miten voimme parantaa?